maandag 31 december 2012

Nu echt de laatste van 2012.......

Nou daar zit de laaf dan weer. Buiten regent het zachtjes, Nicole ligt op de bank naar de tv te kijken, Roos zit overal en nergens, de hond is héél bang ligt ver onder de bank en trilt als een rietje en ik, tsja ik….ik zit achter de lap top, kijk tv en houd buiten ons vuurtje aan de praat. Niets bijzonders zullen jullie denken, maar voor ons is het de allereerste keer dat we “gewoon” met het gezin zijn. Nicole en ik kennen elkaar ongeveer twintig jaar en al die tijd waren we oudjaarsavond nooit alleen. Dit jaar dus wel en daar hebben we bewust voor gekozen.

We kunnen in de buurt zonder problemen bij iedereen aankloppen en wie wil mag bij ons komen. Keus genoeg, maar we zijn nu al blij met onze beslissing om thuis te blijven. Nicole haar zwangerschap verloopt meer dan prima, maar moeders merkt goed dat het de laatste loodjes zijn. Op de bank en in bed moet ze naar haar draai zoeken en ze vind dat erg vervelend om dat elders te doen. Hier thuis kunnen we doen en laten wat we willen en zijn we niemand tot last.

Voor de rest is de avond nog jong en we zullen wel zien wat het gaat worden. Om twaalf uur lopen we even naar buiten, steken wat vuurwerk af, maken een vuurtje, zeggen iedereen gedag en proberen ons vervolgens psychisch voor te bereiden op morgen.

Wat gaan we doen? Ik roep al jaren dat ik een keer mee ga doen aan de nieuwjaarsduik. Negen van de tien keer had ik weer een smoes en ging het weer niet door. Dit keer is het zeker en samen met Roos, me vader, me neef en me andere neef wagen wij de sprong in het ondiepe. Als er mensen zijn die mijn afgetrainde lichaam willen zien, haha, moeten even naar het Wassenaarseslag in Wassenaar rijden. Daar zwemmen we met zijn allen gezellig even een paar rondjes in de Noordzee. Ik heb trouwens een zwembroek aan dus ben makkelijk te herkennen.

Waarom ik nu ineens wel die achterlijke duik ga doen heeft te maken dat ik heb geleerd dat je niets meer moet uitstellen wat je graag wilt doen. uiteraard zijn er dingen die ik wil doen, maar die simpelweg financieel niet haalbaar zijn. De dingen die wel haalbaar zijn en op mijn pad komen stel ik niet meer uit.

Laatst bijvoorbeeld zat ik op mijn werk met een ingehuurde timmerman te ouwehoeren over dingen die een mens wel eens graag wil doen. Een van zijn dromen was een parachutesprong maken. Uiteraard een duo sprong, maar een duidelijk antwoord kreeg ik niet waarom ik vroeg dat hij het nog niet gedaan had. Ik was wel duidelijk door te zeggen dat je sommige dingen niet moet uitstellen, want voor dat je het weet ben je dood. Klinkt hard, maar het is wel zo.

Tijdens dat gesprek kwam die stomme duik naar weer naar boven en heb per direct besloten dat ik het ga doen. Daarnaast heb ik nog wel wat dingetjes, maar dat ziet Nicole soms niet  zitten. In het verleden bijvoorbeeld  ben ik wel eens van een rots het water in gesprongen die een meter of 13 hoog was. Brrrrr, maar wat een kick mensen. Als ik de kans krijg doe ik het weer, maar dan het liefst vanaf 15 meter. Het is een droom, het is eng, het is gevaarlijk, maar komt het op mijn pad…….

Mijn voornemen voor 2103 en de jaren daarna is dus niets meer uitstellen en doe alleen nog maar dingen die ikzelf leuk vind. Nogmaals een fijne avond allemaal en tot volgend jaar.

Iedereen een dikke knuffel van Laafje Joost.

5 opmerkingen:

  1. Joost en Roos veel plezier morgen en voor jullie allemaal heel veel geluk in 2013.
    dikke knuf uit Ruurlo Jan en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk, pluk de dag. Wij wensen jullie alle goeds en veel lichtpuntjes in 2013.
    Kyara en familie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve mensen,
    Een duik in 2013!!
    Goed dat jullie dit doen.......
    Alle goeds voor het nieuwe jaar!
    (Diana onbekende bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weetj je Laafje, ik las vanavond DE KRANT, ja, de telegraaf en ik werd doodziek van het gezeik hierin. Ehh, een voorbeeld, als je nou een cursus inburgering gaat volgen en deze kost je 250,00 dan krijg je een VASTE vergoeding van, je gelooft me niet, 650,00. Via het UNO of UDO, ga maar kijken. Het moet niet gekker worden !!!! Als die achterlijke gekken dat verschil van 400,00 nou eens storten op ......dan gaat het pas leuk worden. Uiteraard heb ik op hun gezellige site een berichtje gezet. Ben echt benieuwd naar het antwoord, jij ook???
    Hartelijke groeten , Sonja Ogier......ik kan dan echt heel pissed worden !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ehh, nog een stukje extra, ik ben geen zeikerd, heb het echt goed, in gezondheid met man en zoonlief, maar als ik dit soort dingen lees, in de telegraaf, en ik lees hoeveel kids zo hard knokken, en zoveel kids verliezen, krijg ik door dit soort berichten er vreselijk de tering in. Sorry voor mijn taalgebruik, maar zo is het. Gr. Sonja

    BeantwoordenVerwijderen