donderdag 3 januari 2013

Nieuwjaarsduik 2013.......

Zo lieve kijkbuisbloglezertjes, we alweer een paar dagen in 2013. 2013 een nieuw jaar met nieuwe uitdagingen en een nieuw jaar dat hopelijk beter wordt dan 2102. We zijn positief en gaan er ook vanuit dat het geluk ons vanaf dit jaar hard gaat toelachen. Om te beginnen heb ik mijn eerste geluk al achter de rug. Niet bijzonders hoor, maar toen we om 00.00 uur een toost uitbrachten en een lekker slok van de kinderchampagne namen klokte ik zowat een glasscherf naar binnen. Het was niet groot hoor, maar groot genoeg om inwendige schade aan te brengen. Gelukkig merkte ik het op tijd en dat was achteraf wel prettig.

De nacht zelf hebben we doorgebracht met een beetje vuurwerk en uiteindelijk lagen we toch nog redelijk op tijd in het bedje. En dat was maar goed ook want de volgende ochtend moesten we het pand alweer op tijd verlaten in verband met de nieuwjaarsduik die we in Wassenaar zouden gaan doen. Rond 11.45 uur stroomde het strand lekker vol en samen met nog 200 idioten hebben we om klokslag 12.00 uur een paar baantjes getrokken in de Noordzee.
Nou ja, een paar baantjes is iets wat overdreven. Het was meer een zielig plonsje, want lieve mensen wat is die achterlijke zee toch koud. Om te beginnen moest ik me omkleden op het strand. De eerste tegenvaller was toch wel het zand. In de zomer kan je er niet op lopen vanwege de hitte, maar in januari kan dat niet vanwege de kou. Hier waren we al voor gewaarschuwd en die een extra handdoek die als tapijt diende was meer dan welkom. Uiteindelijk sta je netjes te wachten tot het sein “zwemmer maar” word gegeven. Vervolgens ren je richting die zee en dan is het met twee minuten weer voorbij. Twee minuten, pfffft….zo voelde het niet in ieder geval.

Jeffrey, Joost, Roos, Opa, Jeroen
Om te beginnen liep in met me vader achteraan en vingen al het water van die idioten voor ons op. De spetters vlogen in me bek en het viel me op dat die zee in de winter net zo gor en smerig smaakte als in de zomer, blehhhhhsputterproestproest. Vervolgens rende ik op me gemakkie door en voelde gek genoeg totaal geen kou. Het zag er dus veel belovend uit, maar nog geen twee stappen verder kreeg ik het idee dat mijn borstkast tussen de bankschroef zat en me hartslag sloeg denk ik een paar slagen over. Tering zeg wat koud, maar nu ik zover was zou ik het afmaken ook. Ik koos een golf uit en met een elegante duik verdween ik erin.
Onderwater viel het honderd procent mee. Het was niet koud en toen ik weer boven kwam dacht ik echt van ,ik duik nog een keer, maar na een aantal meter dacht ik krijg allemaal maar lekker de zenuwen ik ga terug. Het zeewater water was 5.7 graden, de buitenlucht 7.7 graden en de wind die overduidelijk aanwezig was maakt de terugweg bijzonder ongemakkelijk. Die 7,7 voelde echt als -10 aan ohohohhhh, wat was het koud. Mijn knieën waren pimpelpaars en het zand leek wel een ijsplaat, maar we hebben het gedaan.

Al met al was het lekker koud en het was een hele belevenis. Het meest trots ben ik uiteindelijk nog op Roos. Dit grietje zag 10 minuten voor tijd het echt niet meer zitten, maar uiteindelijk heeft ze het wel gedaan. Ook zij vond het frisjes en ze had het gevoel dat haar benen er niet meer zaten. Het antwoord wat ze uiteindelijk gaf op de vraag of ze het volgend jaar weer ging doen was “jaja, maar dan wel in Curaçao”. Dat begrijpen we volkomen, maar ze moet toch maar alvast aan het idee gaan wennen dat dat niet gaat lukken. Locatie nieuwjaarsduik 2014………ik dacht meer aan Scheveningen.
Laafje Joost

9 opmerkingen:

  1. Wat een GEWELDIGE prestatie dat Roos en jij de kou van het water en het zand hebben getrotseerd. Ik ga niet eens in een zwembad zwemmen; mij te nat!
    Lieve groet,
    Lia (bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben op nieuwjaarsdag samen met Bram onder de douche gedoken. Water 37 graden. En de temperatuur op onze bovenverdieping rond de 20 graden.
    Ik denk dat ik volgend jaar dezelfde locatie weer kies.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hier zijn we ook trots op jullie hoor buurman! : ) Hebben jullie toch maar weer ff gedaan! Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, je bent niet goed bij je hoofd, maar dat wisten we al !!! Super dat jullie dit gedaan hebben !!! Hartelijke groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve mensen!!!
    Hoe durven julie?
    Bahhhhhh.....haha....SUPER!
    (diana onbekende bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel stoer en super dat Roos het ook heeft gedaan!
    Wel grappig is dat je vader (opa) er het meest relaxte uitziet van jullie allemaal.
    Ik wens jullie een heel mooi, gezond en liefdevol 2013 toe.
    Veel liefs Maaike (onbekend)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto, zeker vanuit het warme bed,haha.!!
    Lef hoor luitjes, goed gedaan.

    Gr, Remko

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog een gelukkig nieuwjaar gewenst!

    Liefs
    S

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Stoer hoor, ik doe t jullie niet na!!En n verfrissend begin van 2013!:))@gjamh

    BeantwoordenVerwijderen