donderdag 28 februari 2013

Een bijzonder momentje......

Zo Miloutje is ondertussen alweer ruim drie weekjes oud en het gaat prima. Ze slaapt, eet, poept, piest en slaapt. Alles werkt, dus wij hebben geen klagen. Toch valt er genoeg te vertellen alleen zijn dat dingen uit het dagelijkse leven. Wat niet uit het dagelijkse leven is zijn vlinders. Vlinders??? Ja vlinders. Na een klein rondje op internet zijn we erachter gekomen dat het toch wel bijzonders is als je er nu een tegenkomt. Héél erg bijzonder is het nu ook weer niet, maar waar Nicole hem vond was toch wel een kippenvel momentje. Wat is er gebeurd???

Milou was net zeven dagen oud toen Nicole op bed zat te bellen met de begrafenisondernemer. “Gewoon” een gezellig gesprek met een topvrouw. We hebben nog steeds contact en aangezien Ellen hier de buurt was voor haar werk wilde ze gelijk even langs komen. Kindje kijken, theetje doen en even lekker lullen zal ik maar zeggen. Geen probleem en de afspraak was dat ze maar moest zien wanneer ze wilde komen.

Nicole hing de telefoon op en wilde even kijken of Milou zich nog vermaakte met slapen. Tot haar stomme verbazing zag ze dat dit grietje bezoek had van een vlinder. Niets meer en niets minder. “Gewoon” een vlinder met twee vleugeltjes en het beestje zat “gewoon” op het kussen naast Milou. Nicole riep de kraamhulp, maakte vlug een foto met het mobieltje en stuurde die vervolgens weer naar mij. Een bijzondere foto vond ik en mijn eerste reactie was dat ik niet wist dat Nicole kon photoshoppen, want laten we eerlijk zijn schreef ik terug, een vlinder in deze tijd van het jaar is erg vreemd en zeker met een temperatuur van ongeveer min vijf graden. Fhotoshoppen is iets wat Nicole niet kan dus het moest wel echt waar zijn.
 

Een bijzonder momentje dus en het hele gedoe houd me al een paar dagen bezig. Na weer een kort rondje internet was het duidelijk dat het ging om een veel voorkomend vlindertje in Nederland. De dagpauwoogvlinder. Een vlinder die soms overwinterd in huizen. Dat zou kunnen verklaren waarom de vlinder bij ons te vinden was. Probleem was alleen dat Nicole een klein beetje ietsiepietsie erg veel nesteldrang had met gevolg dat werkelijk waar alle kasten van top tot teen zijn leeggehaald. Vuilniszakken vol kleren en andere zooi gingen de deur uit en alles werd meteen gesopt. Mocht er een vlinder in ons huis zijn dan had mijn vrouwtje hem zeker gevonden. Maar ja, jullie raden het al………

Aangezien Fleur dol op vlinders was en dat de vlinder op 12 februari 2013 gezellig bij Milou zat beschouwen wij dus als iets zéér bijzonders. Wat iedereen ervan denkt moeten zij weten, maar voor ons is dit weer een teken dat er meer is tussen hemel en aarde.
 
Laafje Joost

 

 

 

10 opmerkingen:

  1. Weer zo'n kippenvel gevoel.
    Wat mooi dat de vlinder langs kwam, wat zal dat een emotioneel maar ook een geluksgevoel geweest zijn. Er is meer tussen hemel en aarde.
    Zelf heb ik zulke momenten vaker meegemaakt met overleden familie en vrienden en ik word er stil en gelukkig van als er zo'n teken gegeven wordt.
    Ik hoop dat er de komende jaren heel veel vlinders bij jullie langs mogen komen.
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Joost,

    Ik lees al een poos mee op je blog en kan het nu niet nalaten te reageren. Wat ontzettend mooi die vlinder ! Ik heb hetzelfde meegemaakt bij het graf van mijn broertje. Er kwam heel vaak als wij er waren een roodborstje bij ons zitten. Op een keer zeiden we, kijken of het roodborstje er weer is. En warempel, het roodborstje kwam op het fietsje van mijn jongste zoontje zitten bij het graf. Mooi toch ! groetjes uit Nieuwegein, Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi moment. Fleur waakt over haar kleine zusje.
    Lieve groet,
    Lia (bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder en fijn!!

    Vlinders hebben ook voor mij een bijzondere betekenis.......en hebben een link met mijn overleden dochtertje....ook ik krijg geregeld vlinderbezoek als ik haar mis...

    Zo mooi deze foto...heel waardevol.
    En wat is t een fijne gedachte dat Fleur over haar waakt en haar nabij is......
    Want dat er meer is tussen hemel en aarde zegt deze foto maar weer !!!

    En wat een mooi meisje is Milli, fijn dat het zo goed gaat met haar !!

    Groetjes van Yvonne, Tilburg

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "Fijn" zo'n mobiel die zelf woorden verdraait.....Milli moet uiteraard Milou zijn, excuses !

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve familie,

    Wat een mooie foto! Zo zie je maar weer dat Fleur nog steeds aanwezig is. En wat een fijn gevoel zal het zijn voor jullie dat Fleur over haar lieve kleinste zusje waakt. Echt een moment en foto om voor altijd te koesteren.
    Geniet lekker van elkaar.

    Liefs van familie Bosman (kevin)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig moment om te koesteren! En wat geweldig dat jullie er een foto van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geloof zeker dat Fleur even kwam buurten bij haar zusje. Wat geweldig en ontzettend fijn dat er een mooie foto van is. Ook ik geloof zeker dat er meer is ... veel meer ....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow....kippenvel. Dat is zo mooi. Nu kan niemand mij meer vertellen dat er nix is na de dood, dit is het mooiste bewijs wat er bestaat. Dankje voor het delen. En wat een mooie foto.
    Liefs Maaike (onbekend)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WAUW, WAUW, WAUW! Alle haartjes op mijn lijf overeind van kippetjesvel. Dit is Fleur die gewoon haar mooie zusje komt bewonderen. Dit kan niet anders, dit is geen toeval dit is echt, ik geloof erin, hoe anders is zoiets mogelijk. Wat fijn dat ze toch aanwezig is...En wat een mooi meisje is Milou en wat een mooie vlinder....Een gewone vlinder of niet, ik vind dit één van de mooiste die ik ooit heb gezien.

    Lieve groet,
    'unknown' Nicole

    BeantwoordenVerwijderen