zaterdag 2 februari 2013

Hey pokkesnol.....bedankt he.....

Zo daar is hij weer en wat we nu weer hebben meegemaakt in het ziekenhuis is nog nooit gebeurd. Nu hebben we de afgelopen jaren met Fleur echt wel heel wat hospitals van binnen gezien en het was ook niet altijd rozengeur en maneschijn kan ik melden. Maar na vandaag zit ik er voor het eerst hard over na te denken om een officiële klacht in te dienen, niet tegen het ziekenhuis hoor, maar eerder tegen iemand die daar werkt. Wat er is gebeurt, lezen jullie hieronder en ik bied bij voorbaat al mijn excuses aan voor mijn eventuele taalgebruik.

Zaterdag 2 februari 2013
Vandaag een bijzondere dag, want Nicole werd deze week voor de derde keer aan de monitor gelegd. Voor Nicole ondertussen niet zo spannend meer, maar dit keer ging Roos mee. Ze hoefde niet van ons, maar het ging om haar aanstaande zusje en daar doet ze nu al alles voor. Begrijpelijk en het was ook een mooi gezicht toen ze het hartje hoorde kloppen. De telefoon werd direct gepakt en het gebonk van Catoo werd officieel vastgelegd. Uiteraard werd er ook nog een fotootje gemaakt en de missie Roosmeenemennaarhetziekenhuis was geslaagd. Het grietje was blij en wij dus ook.

Ondertussen lag Nicole ook aan de bloeddrukmeter en gelukkig was haar druk lager dan voorheen. Dit kon wel kloppen, want we deden het rustig aan en het idee dat ze maandag, als het meezit, gaan starten met inleiden is een fijn vooruitzicht. Toen het half uurtje voorbij was kwam de verloskundige binnen en koppelde Nicole af. Terwijl ze dit kregen we te horen dat alle uitslagen ok waren. Prima, maar toen Nicole vroeg hoe laat ze maandag moest komen brak de pleuris uit.
De vriendelijke verloskundige sloeg als een blad van een boom om en snauwde tegen Nicole dat we dus geen afspraak hadden gemaakt. Nicole zei dat er wel een afspraak was, maar dat we vandaag te horen zouden krijgen hoe laat. Dat stomme wijf wist nergens vanaf, maar ze zou de gynaecoloog bellen en met de agenda terug komen. Weer terug bleek dat er helemaal niemand iets wist, in het dossier was niets bekend en de agenda  was leeg. Uiteindelijk hadden ze toch nog een gaatje op maandag, maar inleiden, neee dat kon niet. Nicole zei een beetje geïrriteerd dat ze dit dus bedoelde en dat ze dat getouwtrek er niet bij kon hebben. Nicole was niet kwaad maar liet wel duidelijk blijken dat ze ontevreden met de situatie was.

Dit was voor mevrouw de verloskundige de druppel. Ze draaide haar rot kop om en liet mijn vrouwtje als een stuk vuil op bed liggen. Ik stond even raar te kijken naar deze vreemde uitspatting. Nicole staat echt haar mannetje wel, maar je kop omdraaien en haar links laten liggen had ze niet moeten doen. Ze heeft het wel tegen mijn vrouw en in mijn vrouw zit wel ons kind/zusje. Dus nu was het tijd om in te grijpen. Wij begrijpen heel goed dat de verloskundige er niets aan kon doen dat er niets bekend was en dat zij ook niet blij was met deze informatie begrijpen wij ook nog wel. Maar hoe ik dat ook wend of keert, dat zij het niet weten was en is niet ons probleem. Ons is iets anders verteld en dat ze in ziekenhuizen slecht met elkaar communiceren wisten wij allang, maar daar kunnen wij niets aan doen.
Dit wilde ik haar wel even zeggen maar mevrouw had geen zin in discussies. Discussie, discussie ik wil alleen maar iets zeggen en iets zeggen is toch echt geen discussie. We begrepen er geen snars van en na poging drie kreeg ik te horen dat ze hier dus totaal geen zin in had. Nou achtelijke trut, dacht ik nog, ik ook niet. Mevrouw de verloskundige draaide zich vervolgens om en liep zonder iets te zeggen “gewoon” weg. We hebben uiteindelijk onze jas aangetrokken en zijn ook maar vertrokken.

Onderweg naar beneden begon Nicole langzaam te koken en floepte het ene na het andere lelijke woord eruit en we begrepen niet dat zo’n stom wijf, want dat was ze, zo met een hoogzwangere vrouw kon omgaan. Eenmaal bij de auto kon ze alleen maar huilen en toen dacht ik de mazzel allemaal en ben terug gegaan om verhaal te halen. Dit was naar mijn idee toch niet helemaal de bedoeling.
Eenmaal terug op de afdeling probeerde ik duidelijk te maken dat mevrouw de verloskundige nu een klein foutje had gemaakt. Ze wist overal van af, ook van Fleur, maar ze had haar zegje wel drie keer gedaan en dat was volgens haar wel voldoende. Ik zei nogmaals dat ik dat wel begreep en dat communiceren erg moeilijk is begreep ik ook wel, maar wat ik niet begreep was haar gedrag en begreep niet dat ze even naar ons wilde luisteren. Ze was er klaar mee en kon er niets mee zei ze nogmaals.

Daarnaast vroeg ik wat ik nu moest doen met Nicole en de baby als het echt fout zou gaan. Zij heeft immers ervoor gezorgd dat Nicole over de rooie is en waarschijnlijk een veel te hoge bloeddruk heeft. Antwoord….ach meneer dat zien we dan wel weer. Sorry, weer een foute opmerking. Ik heb het maar niet gezegd maar kon alleen maar denken, acht pokkesnol ik heb al een kind verloren dus wat het nou uit als er nog een achteraan gaat.
Ondertussen zijn we een aantal uurtjes verder en hebben alles even laten zakken. Kwaad zijn we nog steeds en we begrijpen werkelijk waar nog steeds niets van dat wijf. Daarnaast is het naar mijn weten de bedoeling dat mensen met een goed gevoel het ziekenhuis moeten verlaten. Niet dat dat altijd lukt dat weten wij als de beste, maar een hoogzwangere vrouw laten gaan die over de rooie is mag zeker niet. Deze geweldige verloskundige heeft vandaag de plank volledig mis geslagen. Dat is een ding wat zeker is. Misschien heeft ze een hekel om in het weekend te werken, misschien heeft ze thuis wel problemen of misschien is ze een eeuwige vrijgezel. Allemaal heel erg, maar reageer dat niet af op patiënten, daar heb je anderen voor.

Zo en het enige wat we nu nog kunnen doen, is proberen rustig te blijven. Nicole moet haar gedachten zien te verzetten en over die harde buiken zullen we het maar niet hebben. Laten we hopen dat ze vannacht een beetje slaapt en dat het maar gauw maandag is. maandag gaan we weer met, hopelijk, vernieuwde krachten naar het ziekenhuis en gaan er maar vanuit dat dat gedoe van vandaag een missertje was.
Welterusten allemaal en tot morgen, overmorgen of overovermorgen.

Laafje Joost

14 opmerkingen:

  1. wat lopen er toch rare mensen rond, niet even nadenken voor er opmerkingen worden geplaatst, zeker als nicole aangeeft dat het besproken is en dan dit, ik heb er geen woorden voor, eerst nadenken mensen, het lijkt wel normaal tegenwoordig om zo met mensen om te gaan, hopelijk voelen jullie je weer wat beter, en kan nicole weer rustig aan doen, we denken aan jullie, en maandag gewoon inleiden, dikke knuf grtjs yolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen commentaar, ik mag namelijk niet vloeken, jij ook niet, maar God hoort me brommen .. G@#!%$#^% !!!
    Pfffff. Het komt goed, geloof me komt goed.
    Kom op jullie hè, komt goed

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou haast willen dat die kleine zonder inleiden komt. OP MAANDAG. En precies wanneer het die &*$%@#%^ niet uitkomt. Dat ze niet kan lunchen of zo....

    Aan de andere kant lijkt het me geen goed idee om die nog aan het bed te krijgen.

    Maar jullie hebben nu even iets belangrijkers aan je hoofd. En of je de nasleep hiervan er nu bij wilt hebben.....???
    Laat eerst de jongste "de Jong" maar komen (wat nu Bram zijn titel is) en als je daarna nog steeds behoefte hebt om een klacht in te dienen zou ik het zeker niet laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve mensen,
    Ik heb weleens gehoord dat de verloskundige in Zoetermeer geen lieverdjes zijn.Waarom weet ik ook niet!Maar ik denk dat deze niet bevoegd is om haar beroep nog uit te oefenen.Als je niet weet hoe je met mensen omgaat en niet kan communiceren......denk ik dat je een ander beroep moet zoeken!
    Ongelooflijk!Ik zou echt zorgen dat zij de bevalling niet doet.In jullie geval mag dit zeker niet gebeuren!Het moet ondanks alles toch een bijzondere gebeurtenis worden,waar jullie met ee goed gevoel op terug kunnen kijken!Dus ...zeker niet met haar erbij!!!Ik wens jullue sterkte!
    (diana onbekende bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste mensen,
    Wat afschuwelijk om dit mee te moeten maken. Als je niet met mensen om kunt gaan, moet je geen beroep in de zorg kiezen. Ik hoop dat jullie maandag een andere verloskundige hebben en dat jullie een goede bevalling zullen hebben. Heel veel sterkte!!
    Lieve groet,
    Lia (bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar ben je mooi klaar,En misschien is het wel beter een klacht in te dienen zo ga je niet met mensen om maar Ik zou zeker de desbetreffende gynaecoloog er op aanspreken! Ik hoop dat jullie de rust kunnen vinden tot catootje zich aan dient En dat jullie daarna heerlijk kunnen genieten!
    dikke kus uit Ruurlo
    Linda Marco en.kids

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op dit moment nog maar 1 ding belangrijk:
    De bevalling!!!!!!
    Ongelooflijk veel succes en dat het heel voorspoedig mag verlopen.

    Veel liefs

    Marian Seijsener.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach wat jammer dat dit gebeurd is en dan nog wel door iemand van wie je beter zou verwachten. Ik snap niet waarom ze haar persoonlijke gevoel niet even aan de kant kon zetten om ervoor te zorgen dat jullie je gehoord en begrepen voelden.
    Misschien geen slecht idee om een klacht in te dienen, maar laat het je niet afleiden van de bevalling die hopelijk deze week dus gebeurt! Ik wens jullie heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik vind de titel pokkelsnol echt heel toepasselijk
    werk zelf in de zorg en denk dat deze dame beter achter de kassa kan
    ik hoop voor jullie een hele voorspoedige bevalling toe cato is welkom

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sterkte, succes, kracht, warmte en liefde voor als het zover is.... dat Catoo veilig op onze wereld mag landen.
    Over de pokkesnol: eerst de komst van Catoo afwachten, genieten van deze mooie prinses en over een tijd een klacht indienen. Niet nu, Catoo verdient geen ruzie en gemor tijdens en rondom haar geboorte. Gooi deze pokkesnol figuurlijk even onder in de lade en sleur haar er over een maand of 3 weer aan de haren uit. Kus, pakkerd, knuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Negeer de PokkeSnol....en focus op Catoo.....Als zij lief en pruttelend in haar wiegje ligt, pakken we de PokkeSnol weer op en rekenen we met haar af...ik kom helpen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel sterkte en kracht vandaag, ik hoop dat in het ziekenhuis alles weer een beetje op zijn pootjes terecht komt, dat er excuses worden aangeboden, dat het goed gaat met Nicole en beebje, en dus ook met jou en Roos.
    Allerbelangrijkste: de nieuwste aanwinst is aanstaande, probeer botte en ongevoelige opmerkingen maar langs je te laten afglijden dat is jullie energie niet waard. Veel belangrijker is jullie derde dochter... en natuurlijk julliezelf!
    Knuffel voor jullie allen!


    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik was gaan slaan, wat een etter.
    duidelijk niet geschikt voor haar functie, denk dat ze beter plantsoentjes schoon kan gaan maken.
    afijn wens jullie veel kracht toe vandaag, zal aan jullie denken.
    weet zeker dat jullie engeltje, vanachter jullie schouders met jullie mee zal kijken/genieten.
    liefs Marijke

    BeantwoordenVerwijderen