zondag 10 februari 2013

Afvallen.......

Probleem met zwanger zijn is dat een vrouw aankomt. Niet erg, want op die manier ziet de man dat er inderdaad van binnen iets gebeurt. Probleem bij vrouwen is alleen dat als het kind eruit is ze gelijk weer bevriend zijn met de weegschaal. Nicole is daarbij geen uitzondering. Wat ik wel mooi vond aan haar is dat ze alleen van voren zwanger was. Logisch, dat weet ik want daar zit de baby, maar het was echt zo. Haar buikje groeide alleen maar naar voren en haar linker en rechterflank waren vrijwel onaangetast. Iemand die achter haar liep zou dus niet 1 2 3 kunnen zien dat er in haar buik een wondertje gemaakt werd. Haar navel plopte er gelukkig ook niet uit met het gevolg dat ze met een mooi bolletje over straat heen liep. De laatste twee drie weekjes hield mevrouw ook wel wat vocht vast. Dit zat trouwens verstopt in haar handen en in haar buik.

Tijdens de zwangerschap is ze wel iets aan gekomen, 12 kilo, dus niet extreem veel. Misschien dat het te maken heeft gehad dat ze voor de zwangerschap redelijk wat kilootjes was kwijtgeraakt. Hoe dan ook, ik vond haar mooi zwanger. Maar ja, voordat Milou definitief kwam, vloog en volgens Nicole, na het breken van de vliezen, eerst een litertje of 60 vruchtwater uit. 60 liter leek mij wel wat veel, maar zo voelde het wel zei ze. Daarnaast weet ik uit ervaring dat je een zwangere niet moet tegenspreken dus ze zal wel gelijk hebben. Goed, 60 liter vruchtwater staat ongeveer gelijk aan 60 kilo. Tel daarbij het gewicht van Milou even op en we komen op het mooie gewicht van 63,73 kilo uit.


Dit moet betekenen dat mijn vrouwtje nu rond de 40 kilo moet wegen. Uit nader onderzoek is gebleken dat ze maar 2 kilo is afgevallen. Whoehahahaha 2 kilo maar en dat terwijl Milou ruim 3 kilo weegt. Ergens klopt er iets niet, maar ook een pas bevallen vrouw moet je niet tegenspreken. Ik ga er maar van uit dat de batterijen van de weegschaal vervangen moeten worden en dat die 60 liter berust op een misverstand.

Laafje Joost

14 opmerkingen:

  1. Geweldig geschreven ..... En nee, zwangere en net bevallen vrouwen niet tegenspreken. Van de 60 liter zal ze wel terug komen over een maand of wat ....
    Succes met het vervangen van de batterijen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 60 liter..... ik krijg er spontaan beelden bij, van die verpleegkundigen die tot hun enkels door het vruchtwater sjoksen...... Komt helemaal goed met je gewicht Nicole... en anders maar niet! ;) xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, je blijft een man en zoekt de gevaarlijke kant van je vrouw op met deze blog. Hoop dat ze je geen waanzinnige knal geeft, zou wel lachen zijn trouwens. Dan wel graag een foto bij het volgende blog van je blauwe oog, hahaha. Laat ik eerlijk zijn, ik was er bijna 20 aangekomen, elk pondje door het mondje, maar dit is ook goed gekomen hoor, dus dat gaan bij Nicole vast ook wel lukken en anders, jammer dan, geniet van het leven..........het nieuwe leven en koester het oude leven. Hartelijke groeten, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve mensen

    Hebben jullie wel een zwemdiploma???
    diana onbekende bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi,
    feest der herkenning, deze blog! Ik vrees dat ik ook echt niet aardig was toen ik moest bevallen. Die weegschaal is trouwens nog steeds spoorloos, want mijn man heeft dat ding op een gegeven moment toen ik even niet oplette in de schuur gekeild. En daar heeft hij zo'n puinhoop, dat ik daar niet doorheen kom.
    Met mijn gewicht is het dan ook nooit weer goed gekomen (ik was veel meer aangekomen dan Nicole, knap zeg, 12 kilo maar bij een derde kind, bij mij zat er al 12 kilo aan als ik alleen maar dacht dat ik zwanger was!). Hoe dan ook, gefeliciteerd met jullie dochter Milou. Zij heeft twee grote zussen, die vast allebei op hun eigen manier over haar waken. Veel geluk met haar!!
    Hartelijke groet,
    Jeannette (zomaar een bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb echt gelachen. Dankje, super geweldig beschreven weer.
    En gewoon overal ja op antwoorden is het beste lijk mij (veiligste ook).
    En 12 kilo aangekomen is zeer netjes, vind ik. Succes met Nicole (grapje)
    Liefs Maaike (onbekend)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. sorry, ik weet niet waarom hij er dubbel opstaat, maar ik krijg de andere er niet vanaf. Maaike

      Verwijderen
  8. Ik heb echt gelachen. Dankje, super geweldig beschreven weer.
    En gewoon overal ja op antwoorden is het beste lijk mij (veiligste ook).
    En 12 kilo aangekomen is zeer netjes, vind ik. Succes met Nicole (grapje)
    Liefs Maaike (onbekend)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. joost een zwangere of net bevallen vrouw of wat dan ook gewoon NOOIT tegenspreken, dit is echt de beste raad ooit, vergeet niet dat we ook nog eens te maken krijgen met de overgang.............hmmmmmmm dikke knuf en sterkte, hahaha, yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahahaha mij vertelde ze dat bij een eenling zwangerschap je gemiddeld 14 kilo mocht aankomen wat de hoogte bij een drieling zwangerschap is weet ik niet maar ik zal vast niet 3x 60 liter aan vruchtwater hebben haha dan blijft er niks over van mij.... batterijen vervangen en gewoon Nicole steunen in haar strijd tegen de kilo's dan komt het allemaal wel goed!

    Dikke kus Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. laafje laafje,
    er zit een klein duveltje in jou!
    tis al eerder gezegt,maar ook ik geniet van jouw manier van schrijven.
    soms heb ik het idee dat ik naast je loop en het voor mun ogen zie gebeuren.
    hoe triest het ook was,maar het woord pokkesnol zal ik mun leven niet vergeten.
    jij bent een prachtkerel,je vrouw een moordwijf[met respect gesproken]
    fleur word hier nooit vergeten,roos is een toppertje en milou is om op te vreten,wat een skeetje,lieve groetjes en een dikke blaaskus naar boven,greet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig geschreven idd, helemaal mee eens!
    Zoals je t beschrijft zie je t gewoon voor je gebeuren :)

    En lieve Nicole, dat je de overtollige zwangerschapskilootjes graag kwijt wil snap ik helemaal als mama van een engeltje en 4 bengeltjes!
    Maar t is nog zo pril joh...geniet eerst lekker van je kraamtijd, je hebt t zo verdiend...die kilootjes komen wel....
    En weet je....verdwijnen ze misschien toch niet (allemaal)..bedenk je dan maar zo...in dat buikje, dat lichaam, met misschien wat pondjes teveel heeft wel drie prachtige dochters op de wereld gezet en daar mag je supertrots op zijn!!!!

    Lieve groetjes, Yvonne uit Tilburg

    BeantwoordenVerwijderen