dinsdag 22 januari 2013

Nicole haar bloeddruk.......

Zo lieve kijkbuisbloglezertjes van daar ben ik weer met een kleine update. De “korte” vakantie van twee weken is weer achter de rug en de eerste twee werkweken van 2013 zitten er inmiddels ook weer op. De bedoeling was dat rond de kerst thuis een flink klap zou uitdelen, maar da’s niet helemaal gelukt. Om precies te zijn heb ik geen ene reet gedaan en weet je……dat was best lekker. Maar goed, niets doen is best leuk, alleen gooit Nicole een beetje roet in het eten. Deze dame is begonnen aan de laatste loodjes van het zwanger zijn en dat is goed te merken. Alle kasten worden leeg getrokken en alles word uitgezocht, de dweil gaat overal door en ik word aan het werk gezet in de toilet/badkamer. Daarnaast staan alle spulletjes die nodig zijn om een baby in huis te hebben klaar er en sinds van de week staat de “vluchtkoffer” ook netjes te wachten om te vertrekken. Met andere woorden, wij zijn er klaar voor.

Nou ja klaar, als we de dingen nog moeten gaan doen die in het koppie van mijn vrouw zitten dan komt het kindje heel wat later dan gepland. En aangezien we pertinent niet over tijd willen lopen moet Nicole alle zeilen bijzetten om sommige dingen los te laten. En dat loslaten is nu net iets waar moeders last van heeft en dat geeft toch een soort van spanning met zich mee. En spanning is net weer iets wat niet goed is voor een hoogzwangere vrouw en zeker niet voor eentje die pas haar dochtertje heeft verloren.

Om heel eerlijk te zijn ben ik best wel een beetje bang voor wat komen gaat. Catoo gaat geboren worden dat is een ding wat zeker is. En of dat nu via de normale weg gaat of via een keizersnee dat zien we dan wel weer. Daar maak ik me eerlijk gezegd nu ook totaal niet druk om. Waar ik me wel druk om maak en wat me meer bezighoud dan me lief is, is dat ik erg bang ben dat er iets mis gaat met Nicole en/of met de baby. Nicole kent teveel bekenden waarbij het kindje is overleden in de laatste week van de zwangerschap en dat gedoe met Fleur is ons ook niet echt in de koude kleren gaan zitten. Niet aan denken zullen de meeste zeggen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ook heeft mijn vrouwtje vandaag een bezoekje gebracht bij de verloskundige. “gewoon” een controle, maar dit keer kregen we te horen dat haar onderdruk te hoog was. Wat dit nu precies betekent zou ik niet weten, maar ze is wel naar huis gestuurd met de mededeling dat ze het nu echt even haar zelf moet denken en vandaag ook niets mag doen. Morgenochtend moet ze zich daar weer melden en dan hopen we dat haar bloeddruk beter is. Is dit het geval dan weet ze dat ze de komende weken veel tijd zal doorbrengen op de bank. Is haar onderdruk morgen niet veranderd dan is een bezoekje aan het ziekenhuis noodzakelijk. Daar zullen ze dan gaan uitzoeken wat er precies aan de hand is.
Zo en op deze manier zijn we weer een blogje rijker. Iedereen welterusten en tot morgen, overmorgen of overovermorgen.

Laafje Joost

8 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat haar bloeddruk inmiddels al weer iets gezakt is, zou zo jammer zijn als ze nu opgenomen wordt. Succes met de laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte en dat voor jullie allemaal.
    Veel liefs Maaike (onbekend)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oke, nou even simpel, even gewoon met die voeten op de grond. Tuurlijk zijn jullie bang, maar eerlijk zijn, dat heeft NU niets te maken met Fleur. Klaar nou, Fleur, das heel iets anders. Catoo is de baby, Fleur was al groot. En Catoo komt, zoals zij komt, gewoon of via de keizer zeg maar. En nee, wat er in de omgeving is geweest, is nu niet ineens voor jullie. Ga nou gauw weg zeg. Denk je nu echt, dat ik de mama van zoonlief van 8 denk aan al het lelijke wat hem kan overkomen? Kom nou zeg. Daar heb ik toch veel te veel over mogen lezen in jullie blog? Wat staat er.....even kijken hoor.....geniet...van elk moment ......laat de rest de rest maar......jullie gaan mij leren te genieten en niet bang te zijn en dan ineens.......ben jij bang??? Klaar nou, komop, gaan meneer, hoe noemen ze dat een beetje grof? Hopla, ballen in je broek en gaan, steun die fantastische vrouw van je, knuffel nog een keer jouw Roos, zeg tegen Fleur dat ze je ee beetje moet helpen en zet Catootje op de wereld. En o ja, jij ook een knuffel, een kleintje dan. Hartelijke groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oke, nou even simpel, even gewoon met die voeten op de grond. Tuurlijk zijn jullie bang, maar eerlijk zijn, dat heeft NU niets te maken met Fleur. Klaar nou, Fleur, das heel iets anders. Catoo is de baby, Fleur was al groot. En Catoo komt, zoals zij komt, gewoon of via de keizer zeg maar. En nee, wat er in de omgeving is geweest, is nu niet ineens voor jullie. Ga nou gauw weg zeg. Denk je nu echt, dat ik de mama van zoonlief van 8 denk aan al het lelijke wat hem kan overkomen? Kom nou zeg. Daar heb ik toch veel te veel over mogen lezen in jullie blog? Wat staat er.....even kijken hoor.....geniet...van elk moment ......laat de rest de rest maar......jullie gaan mij leren te genieten en niet bang te zijn en dan ineens.......ben jij bang??? Klaar nou, komop, gaan meneer, hoe noemen ze dat een beetje grof? Hopla, ballen in je broek en gaan, steun die fantastische vrouw van je, knuffel nog een keer jouw Roos, zeg tegen Fleur dat ze je ee beetje moet helpen en zet Catootje op de wereld. En o ja, jij ook een knuffel, een kleintje dan. Hartelijke groet, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve mensen!
    HET KOMT ZOALS HET KOMT!
    (Diana onbekende bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een emoties komen er weer voorbij en stuk voor stuk zó logisch!
    Ik wens jullie alle geluk van de wereld tijdens de geboorte van Catoo....
    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De onzekerheid is zo herkenbaar en toch Joost heeft je moeder gelijk was het niet jij die ons keer op keer vertelde te Genieten van wat er is en wat er komt???
    Kop op hoor overwin je angsten en ga er voor je meiden hebben je allemaal nodig! En weet je lieve neef daar boven op een wolkje zit Fleur mee te kijken naar wat komen gaat en ze is zo trots op jullie!
    Kijk uit naar de komst van kleine Catoo en weet dat ze altijd een beschermengel zal hebben net als jullie!
    Dikke kus
    Linda Marco en kids

    BeantwoordenVerwijderen