zaterdag 6 april 2013

De armputatie........

Vrijdag 27 augustus 2010 kregen we te horen dat Fleur haar arm zou kwijt raken. Een tijd die ik niet snel meer zal vergeten. Als ik terugdenk aan die tijd kan ik gerust zeggen dat dat een hele zware periode is geweest tijdens Fleur haar ziekte en dat er een hoop details op mijn netvlies gebrand staan. De pijn, het verdriet, de onzekerheid, de angst in de ogen van mijn meiden zal ik niet snel meer vergeten. Het was simpelweg gewoon een klote tijd en de pijn die ik toen voelde kan ik zo oproepen. Is dit verstandig???? Voor mij wel want soms is het wel even lekker om in het verdriet en in de pijn van toen te zitten. Klinkt vreemd dat weet ik, maar zo is het nu eenmaal. Op het moment dat dat gebeurt zoek ik wel eens gericht naar een bepaald stukje. Dit keer zocht ik de datum op waar we te horen kregen dat haar arm eraf moest.  

Een van de redenen om dat op te zoeken heeft  te maken met een uitspraak die Roos van de week deed. Deze dame had last van haar linker voet en vroeg tijdens het eten of ik er even naar wilde kijken. Als ze hem wiebelde voelde je in haar voet iets bewegen. Het leek wel of er iets los in zat. Ze vond het knap irritant en vroeg of ik er iets aan kon doen. Dokter Joost keek en voelde even en constateerde dat haar voet geamputeerd moest worden. Roos keek me aan en vond het een beetje vreemd. Een armputatie…..je bedoeld een voetputatie. Nicole en ik schoten in de lach en zeiden nee nee Roos dat heet een amputatie. Nu blijkt dat de lieve schat vanaf 27 augustus 2010 dus dacht dat het een armputatie was. Hand eraf zou dus een handputatie wezen, je been een beenputatie en je voet dus een voetputatie.

lief he……die Roos

7 opmerkingen:

  1. Lief is ze absoluut!!!
    Beterschap met je voet Roos !!!

    Liefs, Yvonne
    Tilburg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat heerlijk om het zo te benoemen, wat een lieverd, ik hoop dat je voet gauw beter is, gr. helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahhhh dat vind ik nu echt lief. En zo heerlijk logisch.
    Lieve Roos, ik hoop dat je voet snel weer minder los en naar aanvoelt en liever geen voetputatie hoor!
    Liefs Maaike (onbekend)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms...heel soms denk ik, ik zou deze mensen wel eens willen ontmoeten.....maar ik zou niet weten wat te zeggen, maar toch....dat denk ik soms. Ik volg de blog al heel lang, vanaf het oude blog en ondanks het verdriet, ik kan het niet mooier schrijven/maken, lig ik regelmatig helemaal in een deuk of schieten de emoties de lucht in of.....nou je snapt me wel denk ik. Dus zeg ik nu, geniet samen van het heden, maar koester ook en geniet ook van het verleden, van Fleur, want zij is deel van jullie. Hartelijke groeten, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve mensen.......
    Dat jullie het gewoon bij de naam noemen.......ik vind dat bijzonder.....en dubbel en .....ik moet er om lachen...goed dat jullie dit ondanks alles zo kunnen!!!
    (Diana onbekende bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen